Tilaustyöt


Suunnittelemme ja toteutamme siirrettäviä pakopelejä tai yksittäisiä tehtäviä haluamaanne tilaan. Siirrettävät tehtävät toimivat hyvin esimerkiksi messuilla tai yksityistilaisuuksissa. Tilaustöissä voi olla sekä mekaanisia että elektronisia tehtäviä. Voitte tilata myös pelkästään pelin tai tehtävän suunnittelun.

Ota yhteyttä ari@pakotarinat.fi ja tehdään juuri Teille sopiva peli!

 

Rikosmysteeri


 

Vuosi on 1952, Scotland Yard on yrittänyt pitkään saada pahamaineista rikollispomoa telkien taa. Hän on kuitenkin aina päässyt pälkähästä puutteellisten todistusaineistojen takia. Hiljattain saimme vihiä, että jengi olisi myymässä kuuluisaa 84 karaatin varastettua timanttia. Tässä on mahdollisuus lähteä etsimään tarvittavia todistusaineistoja rikollispomon kiinni saamiseksi ja jengin toiminnan lopettamiseksi!
 

Pelin tiedot

Ryhmäkoko: 2-4
Kesto: 30 min
Hinta: 1999 €

Pelin mukana toimitetaan alkutarina, vihjeet tehtäviin sekä resetointiohjeet.

 

 

Referenssit

 

Farmasian päivät – Nicoretten osasto

Suunnittelimme Farmasian päiville Nicoretten osastolle yhden alle viisi minuuttia kestävän tehtävän. Osastolla mainostettiin Nicoretten uutta tuotetta ja samalla haluttiin tuoda nikotiinipurukumin alkuperä esille. Nikotiinipurukumi keksittiin alunperin sotilaiden käyttöön sukellusveneisiin, joten osaston teemaksi sopi luontevasti sukellusvene.

Pakotarinat loi sopivan tehtävän messuympäristöön ja asiakas vastasi pelin rakentamisesta. Toimeksiannossa toivottiin seuraavia ominaisuuksia:

– tehtävä saa kestää enintään viisi minuuttia
– on mekaaninen ja helppo rakentaa
– helppo ja nopea resetoida

 
Kaikista osallistujista läpi pääsi n. 80 % nopeimman ajan ollessa 1 min 10 s. Tehtävän ratkaisemiseen kului keskimäärin aikaa 2,5 min – 4 min. Sekä Nicorette että messukävijät olivat tyytyväisiä peliin.

Alla muutamia kuvia messuosastolta.

 


 

Sairaanhoitajapäivät

Osastolla mainostettiin Januvia ja Lixiana lääkkeitä sekä niiden soveltuvuutta erityisesti iäkkäälle potilaalle mm. helppoutensa takia.

Pelin suunnittelussa otimme huomioon samoja kriteereitä kuin aiemminkin, viesteinä pelissä oli: Helppous, iäkäs potilas. Emme kuitenkaan halunneet itse pelin olevan liian helppo, vaan ennemminkin loppuratkaisun, tässä tapauksessa lääkkeen käytön.

Taustatarina pelissä oli, että huoneessa on iäkäs henkilö joka on avun tarpeessa. Hänellä on tarvittavat lääkkeet lääkekaapissa, mutta hänen avainnippunsa on jossain käsilaukun uumenissa. Pelaajilla on vain 5 minuuttia aikaa löytää avaimet lääkekaappiin ja auttaa henkilöä.

Osallistujista n. 80% pääsi huoneen läpi ja erityisesti nuoret innostuivat messupelistä.